Монгол-Оросын хувь нийлүүлсэн байгууллага болсон “Эрдэнэт” үйлдвэр, “Улаанбаатар төмөр зам” ХНН, “Монголросцветмэт” зэрэг байгууллагын Монголын талд ногдох хувь нь Засгийн газрын гэх тодотголтой байдаг ч үе үеийн Ерөнхийлөгч нарын “халаас”-ны газар шиг явсаар ирсэн байдаг. “Эрдэнэт” үйлдвэрт Ерөнхийлөгч асан Н.Энхбаяр, Ц.Элбэгдорж нарын эрх мэдэл Засгийн газрын бодлогоос илүү үйлчилдэг байсныг илтгэх олон жишээ бий. Хамгийн сүүлийнх нь Ц.Элбэгдорж Ерөнхийлөгч байхдаа Худалдаа хөгжлийн банкныхан “Эрдэнэт” үйлдвэрийн Оросын талын хувийг авч өгснийг бүгд мэднэ. Харин Х.Баттулга Ерөнхийлөгч байхдаа Төмөр замыг өөрийнх мэт аашилдаг байсан.
Тэгвэл “Улаанбаатар төмөр зам” ХНН-ийн хувьд дээрх “уламжлалт” эрх мэдлийн хувиарлалтын дагуу Ерөнхийлөгчийн найз Х.Хэрлэн оны өмнөхөн даргаар томилогдсон. Уг нь, Ерөнхий сайд эрх мэдлийнхээ хүрээнд УБТЗ-ын даргын нэрийг Оросын талд санал болгосон гэдэг ч Ерөнхийлөгчийн хүслээр Х.Хэрлэнгийн нэрийг өгснийг хүн бүр шахуу мэднэ дээ.
Үнэндээ “Эрдэнэт”-ийг Оросын Монголын хамтарсан үйлдвэр байхад Монголын Засгийн газар хэд хэдэн удаа нэрийг нь санал болгосон ч Оросын тал хүлээж авалгүй босго мөргөөд бүдэрсэн Х.Хэрлэнг УБТЗ ХНН-ийн даргаа томилуулахад Ерөнхий сайдад амаргүй байсан гэдэг. АМГТГ-ын дарга Х.Хэрлэнг Оросын талтай тохиролцож чадалгүй шатахууны хомсдол үүсгэсэн хэрэгт нь Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ хариуцлага тооцох ёстой байтал харин ч дэвшүүлэх гээд энд тэндээс гуйж суугаа нь нутгийн ахын ачийг бодсондоо л гэхээс өөр яалтай.
ОХУ-аас Монгол Улсад суугаа Элчин сайд Азизов, ОХУ-ын Засгийн газрын орлогч дарга А.Л.Оверчук нарт Х.Хэрлэнг “УБТЗ” ХНН-ийн даргаар томилуулах тухай санал тавиад таатай хариу аваагүй. Арга ядаад “Оросын төмөр зам” компанийн Ерөнхий захирал О.В.Белозеровоос Ерөнхий сайд өөрөө гуйсан ч гэдэг мэдээлэл бий. Ерөнхий сайд Оросын нэг аж ахуйн нэгжийн захиралтай иймэрхүү зүйл ярьсан гэхээр МАН-д Х.Хэрлэн их л хэрэгтэй хүн аж. Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд гээд бүх л талаас нь зүтгүүлсээр байж, 2021 оны арванхоёрдугаар сард түүнийг “УБТЗ” ХНН-ийн даргаар томилуулсан. Гэтэл өнөөх нэр нүүрээ баран байж томилуулсан дарга нь байгууллагаа санхүүгийн алдагдал руу чирээд зогсохгүй, ажлаа аваад л баруун зүүнгүй халаа сэлгээ хийсээр байгаа аж.
Ажлаас халах болсон шалтгаан нь “Намын бодлого”, “Намаас өгсөн үүрэг даалгавар”, “Нэг баг болж ажиллаж чадахгүй”, “Өөрийн хүнээ тавина” гэдгээр хязгаарлагдаж байгааг мэргэжлийн төмөр замчид үнэхээр толгой сэгсрэн гайхаж байна. Стратегийн онцгой салбар төмөр зам бол МАН-ын бодлогоор хөдөлдөг, үүрэг даалгавраар ажилладаг газар биш.
Гэтэл Х.Хэрлэн даргын халсан хүмүүсийн жагсаалт Хөдлөх бүрэлдэхүүний засвар ашиглалт хариуцсан замын орлогч дарга, Удирдлагын асуудал хариуцсан замын орлогч дарга, Тээвэр зохион байгуулалтын албаны дарга, Вагоны аж ахуйн албаны орлогч дарга, Худалдан авалт, борлуулалтын албаны орлогч дарга, Катеринг зочлох үйлчилгээний хэлтсийн дарга, Худалдааны албаны дарга, Улаанбаатар худалдааны төвийн дарга, Статистик бүртгэл мэдээллийн технологийн албаны дарга, Дотоод аудит хяналт шалгалтын албаны хэлтсийн дарга, Хууль зүйн албаны орлогч дарга, Зорчигч тээврийн төвийн дарга, Тээвэр зохион байгуулалтын албаны захиран хувиарлах хэлтсийн дарга, Эрчим хүч ус хангамжийн дарга, Хүний нөөцийн албаны орлогч дарга гэх мэтээр нэлээн урт болоод байгаа гэнэ. Харамсалтай нь, дээрх хүмүүсийн оронд томилогдсон этгээдүүд дунд “ёстой нуухыг нь авах гээд нүдийг нь сохлов” гэгчээр муу нэртэй луу данстангууд цөөнгүй шургалжээ.
Наад зах нь мэргэжлийн бус хүмүүс томилогдсон бөгөөд даргыг магтах их ажилд ханцуй шамлагсдаар дүүрсэн хэмээн салбарынхан таагүй хандаж байгаа юм.
Хэрвээ Ерөнхийлөгчийн найз Х.Хэрлэнг “ажил сайжруулаад ир” гэж томилсон бол Ерөнхий сайд түүний араас хяналт тавих цаг нь болж. Харин “Ерөнхийлөгчийн найз” хэмээн ач хариулж томилсон бол толгойг нь илээд УБТЗ-ыг ОХУ-ын “РЖД” компанийн араас дефольт зарлахыг хараад суух биз.
Сэтгэгдэл бичих
Лувсан, Батмөнх, Ганболд нар тийм мундаг дарга нар байсан юм уу??? Үгүй шүү дээ. Ямар ч харьцаагүй үнэн бүдүүлэг, биеэ ч зөв авч явах чадваргүй новшнууд байсан ш дээ. Ялгаагүй өөрсдийх нь танил талын мэргэжилгүй баагийнууд төмөр замын удирдах газраар нэг байгаа. Жинхэн албан тушаалаа ашиглаж байж (ченжилж) байж тэр бумтангууд болсон адгийн шаарууд. Мэргэжлийн мөртлөө шуналын микровууд. Тэр Лувсан ямар нүүрээрээ ажил хийгээд байгаа юм бэ??? Өгөх газар нь өгөөч ээ. Ер нь бол ганц төмөр зам биш ш дээ, Монгол даяараа элгээрээ хэвтэж байна...
Пүрэвдорж Баттуяа Ганболд нараа одоо боль2. Ажлаа өгөөд шоронд ороогүй үлдэцгээсэн бол битгий иймэрхүү юм зохион байгуулаа. Тэгээд байвал та нар бүр эвгүйтнэ шдээ. Тийм болохоор одоо тайван амар2. Та нарыг бодвол хүн халаад ажилгүй үлдээхгүй дандаа ажил өгдөг хүн чанартай хүмүүс байна лээ. Бас та нар шиг өлөн царайлж хэдэн төгрөгний төлөө аж ахуй нэгж рүү орж халаа сэлгээ тоож хийхээргүй хүмүүс байна лээ.
Улсын хэмжээний хүн ирсэн тулдаа төмөр зам дампуурсангүйдээ. Өмнөх хэд байсан бол эсвэл өөр төмөр замчин хүмүүс тавигдсан бол яг энэ хэцүү үед цалин тавьж чадхааргүй болох байсан байх. Тарифаа ч нэмж чадахгүй 20 гаран жил болсон байсныг Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газар. Засгийн газар. УИХ д танилцуулан нэмэгдүүлсэн нь маш том ажил болсон. Багаа бүрдүүлэх бол угаасаа байх асуудал. Дараагийн хүн ирээд ч ялгаагүй багаа бүрдүүлнэ. Харин ч өмнөх хэдийг бодвол халагдсан хүмүүст дандаа ажил олгож байгаа юм байналээ. Амжилт хүсье .
Ачаагаа авч чадахгүй 3 сао болж бна.Энэ тэгээд Төмөр зам ажлаа сайн хийж бгаа хэрэгүү тээ.Магтан дуулагчидаа.Хүрэлсүх Ерөнхиылөгчээ энэ авлигачаа хурдан зайлуулаачээ
Чи хятадруу морио унаад нум сумаа агсаад очвол яадгийн хилээ нээ гээд тэгвэл онгойно
Хүрэлсүхийн халаас руу хулгайсан мөнгөө хийх үүрэг хүлээсэн нахөр биз дээ зайлуулдаа. Дунд нь иргэд олон улс монголоороо хохирох юм даа.
Манай ажил урсгалаараа явж байгаа. Хэрлэн болон одоо байгаа удирдлагуудын хүчинд яваагүй шүү. Юугаа ч мэдэхгүй хэдэн дарангуйлагч нар. Мөнгө өгсөн хүмүүсийг дарга болгоод бөйгаа болохоос чадалтай хүмүүсийг дарга болгоогүй. Матаачин, бөгсчин, авилга өгсөн улс л дарга болсон доо
Yostoi sain darga irsen shuu. Herlen irseneer tomor zam tuuhendee Baigaagui geer amjilt gargaj mash olon asuudal shiidegdsen shuu. Bugshshan mafiig sain delbelj bgaadaa Herlen. Odoo l nomond ni oruulaarai Herleen.
Хэрлэн чи өөрөө өөрийгөө магтаад бгаа юмуу хаашаа юм бэ.Ичээч түүхэндээ байгаагүй дэнд амжилт гаргасаг гэчихжээ.Орноос нь ичиж үхлээ.Төмөр замчид наад муу мөрийтэй тоглоомчиндоо дардуулаад сууж байх даа таарсан цус ойртсон дэбилүүд
Хэхэ мафитай тэмцсэн гэчихжээ.Холивудын кино юмуу хаашаа юм бэ.Та нар вагон тавьж өгөөд мөнгө авч байгааг олон түмэн мэдэж бгаа шүү.Ёстой мафи гэвэл Хэрлэн Энхцогт та 2 шүү
Үнэнийг нь л бичсэн байна. Мэргэжлийн сайн дарга нар бүгд хусагдсан. Тариф индексжүүлсэн тулдаа л овоо гайгүй байгаа байх түүнээс вагонооч явуулж чадахаа байлаа даа.Замын үүдээр орж ирсэн ачаа УБ ирэх гэж 10-20 хоног ирээд хүлээн авах зам дээрээ тавигдах гэж багадаа л 7 хонож байж тавигдаж байна. Өртөө болгон дээр ачаатай 2-3 галт тэрэг байна упахгүй бөглөрөх байхдаа .
Авилга, хээл хахууль бүр туйлдаа хүрсэн. Доромжлол дарангуйлал эцэстээ хүрсэн. Ерөнхийлөгч, ерөнхий сайд, ЗТХЯ сайд гэж яачихсан улс байдаг юм бэ бүү мэд. Үнэндээ гутрах юм. Гайгүй ажилчидаа Хэрлэн болон түүнийг дагаж ирсэн лаларын хар пиздануудаас болж алдлаа. Ялангуяа тэр Энхцогт гэж хамарт баас түрхчихсэн юм шиг шороотой төмс царайтай ***** уу.
Яг л үнэн бичсэн байна. Сүүлээ сөхсөн оодорсон дарганцарууд байгаа ш дээ. Итгэхгүй бол ирээд үз. Ажлын үзүүлэлтийг үз. Дагаж ирсэн хүмүүсийг нь хар. Бүгд л хаана ямар хогноос ухаж гаргаж ирсэн гэмээр новшнууд байгаа.
УБТЗын дарга нь орос хэлтэй, тээврийн инженер бх ёстой
Орос хэлтэй, инженер байх ёстой
үүнийг бичүүлсэн хүмүүс өөрсдөө сэлэм нргүүлж самарч өайсан пи пагийнхан бна шүү дээ өарсдийнхөө хийснийг бичсэн бна
Харин ч их ажил нугалсан юм байна лээ шүү. Тарифын өөрчлөлтийг 30 жил хийж чадаагүйг амжуулсан, Төмөр замд бугшсан авилга мафийн сүлжээг нураасан гээд... Тэрэнд нь атаархаад л....
Ажлаа хийдэггүй, үеийн үед алдагдалтай ажиллаж, улс орныг хохироож явсан, хүнд сурталтай, хоцрогдсон бэртэгчингүүдийг халж, төмөр замд шинэ цус сэлбэж эхэлсэн хүн рүү муусайнууд орилж дайраад нэмэргүй. Хэрлэн дарга болоод их зүйл хийж байгааг жирийн төмөр замчид бид халуунаар дэмжиж байгаа шүү.
Айхтар л болж байгаан байна даа…Ажилтай байхад арай чүүчээ амьдаоч байхад ажлаас халчихвал баларнаа шүү дээ.. Арван зургаан мянган төмөр замчид мэргэжил эзэмшиж зүтгэж байхад хаанаас хамаагүй ар, өврөөр шургадаг, мэргэжлийн бус нөхдүүдээс айх юм.. Хамаг хүмүүсээ хувийн төмөр замд илгээгээд байгаа нь бас харамсалтай харагддаг..Ажил хийх дургүй мастер дарга нар даоамтлагч, их зантайчууд албан байгууллагад дүүрэн болсон байна лээ…Яг тулаад очихоор юу ч мэдэхгүй 😉
Сэлэм сайн эргүүл эрүүлжинэ
Sain erguul
Хэрлэн ба түний 40 дээрэмчин удахгүй зайлна, эд нарыг дагаж салбаганаад байгаа ХЗА-ны О.Баясгалан муу алиа салбадай их сүгсэлзэж байна аа, чи муу үлдэнэ шүү!!!
Хэлээд юу гэхэв Баясгалан муу бөөс нээрээ их оодорч байна аа. Хэрлэнгийн бөгсийг сайн долоож дээ.
Нээрээ Баясгалан гэж нэг увайгүй чадваргүй гутлаа чирсэн хар **** үхлийн муугаар үхэж далд ороосой билээ.Нөгөө зул бөхийнхөө өмнө бадамлан асна гэдэг шиг.
ed nar bvtehgvi ee sda gej
Энэ Энхцогт Батдөл 2 нүдэн дээр асар их баяжиж бна даа АТГ шалгахгүй юм байх даа.Вагон зараад 100,0 саяаас доош бол битгий орж ирээрэй гэх юм
Шаадаг сда вэ хаха
Ажилд мөнгөөрөө авдагаа Цэвээндорж Ганчулуун 2 болимоор юмаа
Тэр оддын охин гээд мээкүүтэй юмнаас холдоороо хайрт дарга минь
Хэхэ, яг
Хэрлэн ирээд тарифын үнэ нэмсэн бяртай дарга ирсэнд баяртай байна оросуудыгаа хүртэл атгаж байгаа одоо цалин нэмж өгвөл боллоодоо
Пээ ямар мундаг бяртай юм бэ. Нэг өдөр яриад шийддэг асуудал биш. Өмнөх удирдлагуудын хөөцөлдсөн шийдэгдэх мөчид чиний хайр Хэрлэн томилогдож таарч.
Хаха бяртай байтлаа арилжааны банкнаас зээл авч цалин тавихуу? Бяртай байтлаа дансандаа мөнгөтэй байгууллага хасахруу орхуу
Дэд дарга нарыг зайлуулхад юу нь буруу байна
Jil bolgon boldog naadam maani surag bnuu
Хүнд хэзээч үгүй гэж хэлдэггүй. За л гэж шаана. Тэгээд л гөлийгөөд л яваад ын холбогдохоор л за л гэнэ хүний хайран цаг итгэл найдвар хоёроор ганган тоглодог гаршдээ манай хэрлэн ах
Авилгач ганболдоосоо дор хулгайч дээр ирээд суусан юм чинь аргагүй шдээ
Ковидын хил хаалттай үед төмөр замл сайн ажилласан баймаар юм. Вагон очер олдохгүй нэг цуваа тавиулхад 400 сая хүрээ биздээ. Тэгээд яахаараа цалингаа тавь чадахгүй болтлоо банкнаас зээл авах хэмжээнд хүрчихдэг байнаа. Удирдлага маш муу байгаатай шууд холбоотой шүүдээ.
Хэрлэнг томилохоос илүү хүрэлбаатар нь бараг хавь илүү байсан бишүү төмөр замчид бид удахгүй цалингаа авч чадахгүй дээрээ тулах вийдээ
Тэтгэвэртээ гармаар бн! Тэтгэмжийн асуудлыг маань хурдан шийдэж өгөөч. Гурван сар өнгөрчлөө арай дэндүү юмаа
Chimeegui bayjigch ushuu il bolgoh heregtei
УЛААНБААТАР ТӨМӨР ЗАМ ТҮҮХЭНД БАЙГААГҮЙ ХАМГМЙН ДООД УНАЛТАДАА ИРЭЭД БАЙНА
Ыаруун солгойгүй ххлсандаа одоо өөрөө мэргэжлийн бус дээр нт авчирсан гарууд нь мэргэжлийн бусчууд нь дийлэнх нь манай салбар уналтад орсон
Kkkkk