Цахилгаан дугуй тойрсон мянган эрсдэл


4-р сарын 16
10 цаг 06 минут

      Хахир хүйтний улирал шувтарч урин дулаан цаг хаяанд ирсэнтэй холбоотойгоор мотоцикл, унадаг дугуй, мопед, цахилгаан дугуйны хэрэглээ эрс нэмэгдлээ.

Тэр тусмаа залуус, ЕБС-ийн сурагчид цахилгаан дугуйг ихэд сонирхон хэрэглэж байна. Цахилгаан дугуйнд тавигдах шаардлага, хэрэглээг нь хязгаарлах зохицуулалт байхгүйгээс хүүхдүүд цахилгаан дугуйгаар замын хөдөлгөөнд оролцож байгаа юм. Мөн зохицуулалтаас гадна Улаанбаатар хотод цахилгаан дугуйгаар зорчих зориулалтын зам хангалтгүй. Энэ нь тэдэнд автомашины замаар замын хөдөлгөөнд оролц, эсвэл явган хүний замаар зорч гэсэн хоёр сонголтыг тулгаж байна. Энэхүү хоёр хүчин зүйлийн улмаас залуус цахилгаан дугуйгаар замын хөдөлгөөнд оролцож эрүүл мэнд, амь насаа эрсдэлд оруулж байна. Тодруулбал, өнгөрсөн онд цахилгаан дугуй болох “Sur ron”-той замын хөдөлгөөнд оролцож байгаад осолд орсон гурван дуудлага Тээврийн цагдаагийн газар бүртгэгдсэн бөгөөд осолд орсон гурван иргэн хүнд, хөнгөн бэртэл авчээ. Түүнчлэн энэ бол зөвхөн цагдаагийн байгууллагад бүртгэгдсэн тоо мэдээлэл. Гэмтэж, бэртээд гэрээр эмчлүүлсэн эсвэл эмнэлэгт хандсан хэчнээн иргэн бийг тааж хэлэхэд бэрх. 

Залуус эрсдэлээс “айхгүй”

Монголд худалдаалагдаж буй цахилгаан дугуйнууд нь загвар, хийцээсээ шалтгаалаад дээд тал нь  25-80 км цаг хүртэл хурдлах чадалтай байна. Тэгвэл залуусын хамгийн ихээр сонирхож худалдан авч байгаа цахилгаан дугуй нь 80 км цаг хүртэл хурдлах чадвартай “Sur ron” юм. Энэ цахилгаан дугуй тэгш газар 60-80 км цаг хүртэл хурдлах бөгөөд уруу газар унаж байгаа хүний жингээс хамаарч 100 км цаг хүртэл хурдлах техникийн чадалтай аж. Энэ талаар Тээврийн цагдаагийн албан урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн зохицуулагч, цагдаагийн ахмад Х.Мөнх-Эрдэнэ мэдээлсэн юм. Тэрээр “Хөдөлгүүрийн хүчин чадал сайтай болохоор цахилгаан дугуйн дундаас залуус “Sur ron”-ыг илүү их хэрэглэж байна. Өнгөрсөн оны байдлаар ЕБСийн 29 сурагч “Sur ron” дугуйтай байна гэх мэдээллийг БШУ-ны яамнаас өгсөн. Гэхдээ энэ тоог хэрхэн гаргасныг мэдэхгүй байна. Миний бодлоор, ЕБС-ийн сурагчид болон оюутнууд “Sur ron”-ыг илүү их хэрэглэж байна. “Sur ron” цахилгаан дугуй сонирхогч гэх цахим хуудасны админтай уулзаж ярилцахад тус цахилгаан дугуйг залуус их сонирхож байгааг хэлж байсан. Тэр админ нийт 900-1000 орчмыг худалдаалсан гэсэн” гэв. “Sur ron” нь 60-80 км цаг хүртэл хурдлах чадалтай болохоор 25, 50 км цаг хүртэлх хурдлах чадалтай бусад цахилгаан дугуйнуудаас илүү өндөр эрсдэлтэй гэсэн үг. Өмнөтгөлд өгүүлсэнчлэн, Улаанбаатар хотод цахилгаан дугуй унахад дугуйн зам хүрэлцээгүй, зохицуулалт байхгүй зэрэг олон асуудал осол аваар гарах суурь хүчин зүйл болж байна. Бодит амьдрал дээр цахилгаан дугуй унаж замын хөдөлгөөнд оролцох нь эрсдэл дагуулж байхад залуус техникийн хүчин чадал сайтай “Sur ron”-ыг хэрэглэсээр байгаа юм.

Дүрэмгүй “тоглоом”

Биет овор хэмжээ, хөдөлгүүрийн багтаамжийг харгалзан хоёр дугуйтай тээврийн хэрэгслийг унадаг дугуй, мопед, мотоцикл гэж гурав ангилдаг байна. Өөрөөр хэлбэл, унадаг дугуй, мопед, мотоциклийг хэдэн настай хүн хаагуур унаж болох, зорчихдоо юуг анхаарах, зөвшөөрөлтэй жолоодох эсэхийг нь нарийвчилсан байдлаар тодорхойлсон байдаг аж. Энэ тодорхойлолтын дагуу холбогдох албаны хүмүүс хяналт тавьдаг байна. Харин цахилгаан дугуй нь энэ гурван ангиллын алинд ч таарахгүй байгаагаас болж хяналт тавьж чадахгүйд хүрч, цаашлаад унаж буй хүн осолд орох өндөр эрсдэлтэй болдог ажээ. Тодруулбал, цахилгааны дугуйны дээд хурд 25-80 км цаг хүртэл хурдлах чадалтай бөгөөд мопедын ангилалд дээд хурд 50 км цагийн хурдаас бага хурдлах чадалтай хоёр болон гурав дугуйтай хэрэгсэл хамаарна гэж үздэг байна. Харин мотоциклын ангилалд 50 км цагаас дээш хурдтай хоёр дугуйтай хэрэгслийг заана гэж тодорхойлдог ч цахилгаан дугуйнд толь, гэрлэн дохио зэрэг замын хөдөлгөөнд оролцоход байх ёстой “элемент” байдаггүй аж. Түүнчлэн мотоциклын ангиллын дагуу цахилгаан дугуй хэрэглэгч нь А ангиллын эрхтэй байх, улсын дугаар авдаг болох зэрэг асуудал тулгарч байгаа юм. Энэхүү ээдрээтэй байдлаас болоод цахилгаан дугуйг хязгаарлах, хэрхэн зорчих талаар нарийвчилсан тодорхойлолт байдаггүй. Харин замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангаж баруун гар тал руугаа шахаж явах ёстой л гэж Тээврийн цагдаагийн албанаас зөвлөдөг байна. 

 Амиараа “наадагсад”

Цахилгаан дугуй нь дээрх гурван ангилалд хамаарахгүй байгаагаас болж хэдэн насны хүн хаана хэрэглэх, зөвшөөрөлтэй жолоодох эсэх нь тодорхойгүй байгаа талаар дээр дурдсан. Замын хөдөлгөөний дүрэм мэдэхгүй, жолооны дамжаанд суралцаагүй хүмүүс 80 км цаг хүртэл хурдлах чадалтай цахилгаан дугуйгаар замын хөдөлгөөнд оролцож байна. Түүнчлэн цахилгаан дугуйнд толь, гэрлэн дохио байхгүй тул араас ирж байгаа машин харагдахгүй бас эгнээ байр солиход бусад тээврийн хэрэгслийн байршлыг мэдэх боломжгүй зэрэг томоохон асуудал тулгарч байгаа юм. Нэг үгээр багцалбал, замын хөдөлгөөний дүрэм мэдэхгүй хүн зориулалтын бус хэрэгслээр замын хөдөлгөөнд оролцож байна. Энэ нь яг л таван настай хүүхэд галаар тоглож байгаатай адил үйлдэл юм. Өнөөдрийн байдлаар цахилгаан дугуй хэрэглэгч ослын улмаас амь насаа алдсан тохиолдол алга. Гэхдээ цахилгаан дугуй хэрэглэгчид эд хөрөнгө, эрүүл мэнд, амь насаараа хохирох өндөр эрсдэлтэй байна. Иймд цахилгаан дугуйнд мөрдөгдөх зохицуулалт гаргаж, хяналт тавих шаардлагатай юм. Нөгөө талаар дугуйн замыг нэмэгдүүлж цахилгаан дугуй хэрэглэгчдийг зориулалтын замаар зорчуулах хэрэгтэй юм. Түүнчлэн цахилгаан дугуй сонирхож, хэрэглэж буй залуус, дүү нартаа хандаж хэлэхэд, замын хөдөлгөөний дүрэмтэй танилцаж хөдөлгөөнд оролцоорой.

Эх сурвалж: Үндэстний ТОЙМ сэтгүүл


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд analiz.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл бичих





Шинэ мэдээ

37 дахь удаагийн “Номын баяр”-ын шилдгүүд тодорлоо5 сар 17. 21:14Нийслэл “Улаанбаатар смарт карт” ХХК-ийн 79 хувийн хувьцааг эзэмшиж эхэллээ5 сар 16. 20:29Тахилтын бага сургууль, цэцэрлэгийн цогцолборыг ирэх 8 дугаар сард ашиглалтад оруулна5 сар 16. 20:24Байгаль орчинд нөлөөлөх байдлын үнэлгээний тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүлэв5 сар 16. 20:23Ногоон бүсийн 51 мянган өрхийн сууцыг дулаалах, хийн болон цахилгаан халаагуурт шилжүүлэх ажлыг ирэх сарын 1-нээс эхлүүлнэ5 сар 16. 20:21Монгол Улс, ОУСБХБ хоорондын Зээлийн хэлэлцээрийг соёрхон батлах тухай хуулийн төсөл өргөн мэдүүлэв5 сар 16. 20:20Нийслэлийн өмчлөлд буцаан авсан хөрөнгийг танилцуулж байна5 сар 16. 20:18ЕТГ-ын дарга Г.Занданшатар хуулийн байгууллагад ханджээ5 сар 16. 19:58Монгол Улсын нэгдсэн төсвийн 2026 оны төсвийн хүрээний мэдэгдэл, 2027-2028 оны төсвийн төсөөллийн тухай хуулийн төслийг хэлэлцэж эхэллээ5 сар 16. 14:58Өвөр гүнтийн 4.5 км авто замын засвар, шинэчлэлтийн ажил эхэллээ5 сар 16. 13:54БНСУ-д зорчих виз мэдүүлэхтэй холбоотой асуудлуудыг Солонгосын талд тавьж бодит шийдвэрүүдийг гаргуулахаар ажиллаж байна5 сар 16. 13:52“Дэлхийн шинэ дэг журмын огтлолцол дахь улс, бүс нутгууд” олон улсын эрдэм шинжилгээний хуралд есөн орны эрдэмтэд оролцож байна5 сар 16. 13:46Д.Батням: Иргэн та зургаадугаар сарын 1-нээс өмнө автотээврийн болон өөрөө явагч хэрэгслийн албан татвараа төлөх үүрэгтэй5 сар 16. 13:36УИХ-ын 2025 оны хаврын ээлжит чуулганы нэгдсэн хуралдааны 05 дугаар сарын 16-ны өдрийн ирцийн мэдээ5 сар 16. 10:40Чингэлтэй дүүргийн Онцгой байдлын барилгын ажил 70 хувьтай үргэлжилж байна5 сар 16. 10:24Төрийн банк: Модыг мод(а) болгоё5 сар 16. 10:16Б.Мөнгөнзул Ази тивийн аварга шалгаруулах тэмцээнээс мөнгөн медаль хүртлээ5 сар 16. 10:04Шадивлангийн зуслан чиглэлийн авто замаас Дамбадаржаа хүртэлх нэгдүгээр хэсгийн 2.4 км авто замын хөдөлгөөнийг нээлээ5 сар 16. 9:56УИХ-ын гишүүн Л.Соронзонболд: Иргэдэд мэдээлэлд суурилсан хөрөнгө оруулалт хийх боломжийг олгож, хамгаалах асуудлыг хуульчлах нь чухал байна5 сар 16. 9:23УБЦТС: Өнөөдөр хийгдэх засварын хуваарь5 сар 16. 9:16Цаг агаар: Улаанбаатарт өдөртөө 8 хэм дулаан5 сар 16. 9:12Монгол Улсын хөгжлийн 2026 оны төлөвлөгөөний төслийг хоёр дахь хэлэлцүүлэгт шилжүүлэв5 сар 15. 19:16Үүсмэл хогийн цэгүүдэд хяналтын камер суурилууллаа5 сар 15. 16:24Монгол Улсын хөгжлийн 2026 оны төлөвлөгөөний төслийн нэг дэх хэлэлцүүлгийг хийж байна5 сар 15. 16:21Морингийн даваанд ахуйн хог хаягдлыг шатааж, эрчим хүч гаргах үйлдвэр байгуулах талаар санал авч байна5 сар 15. 16:1810 дугаар хорооллын "МТ" ШТС-ын уулзвараас "Төмөр замын дээд сургууль"-ийн уулзвар хүртэлх авто замыг хааж, шинэчилнэ5 сар 15. 16:14Ерөнхий сайдын хүү О.Тэмүүлэн гадаад улсаас ирж АТГ-т тайлбар өгөхөөр болжээ5 сар 15. 16:11“Улаанбаатар травэл Экспо 2025” маргааш эхэлнэ5 сар 15. 15:06Дахин төлөвлөлтийн төсөлд хамрагдсан иргэд, оршин суугчидтай уулзаж, санал солилцож байна5 сар 15. 15:03Ялалтын 80 жилийн баярын жагсаалд оролцсон дайчдад цэргийн одон, медаль гардууллаа5 сар 15. 15:00
Эхлэл  Редакцын бодлого  Холбоо барих
ANALIZ.MN © 2025 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.