Түгжрэлийн сайд иргэдийг автобусанд суулгаж сургах гэсэн ч суух автобус нь алга


11-р сарын 9
9 цаг 50 минут

      Нэг, хоёр, гурав, дөрөв, тав... Энэ бол таны, миний, бидний өчигдөр түгжирсэн цаг. Түгжирсэн гэдэг бол ямар нэг автомашин, нийтийн тээвэр жолоодож эсхүл дотор байгаагийн илрэл. Гэвч нэг хэсэг нь дотор түгжирч байхад нөгөө хэсэг нь түгжрэх дарааллаа ид хүйтэнд гадаа хүлээж буй. Учир нь, нийслэлчүүд сүүлийн хэдэн долоо хоног өглөө, оройдоо нийтийн тээврийн хүрэлцээ муугаас болж өдөрт 20 минутаас хоёр цаг автобус хүлээж байгаа.

Харин иргэд өчигдөр хоёр болон түүнээс дээш цагийг зөвхөн түгжрэх унаагаа хүлээхэд зарцуулсан байдаг. Цааш хэдэн цаг түгжирснийг та, бид, бүгд мэднэ. Гэтэл эл асуудлыг углуургаар нь шийдэх ёстой хүмүүсийн нэг болох түгжрэлийн сайд нь хэнэггүйхэн "Иргэдийг автобусанд суулгаж сургах хэрэгтэй байна" гэх. Суухыг нь сурч болох ч суух нийтийн тээврийн автобус нь алга, сайд аа.

Монгол Улсын сайд, Түгжрэлийг бууруулах үндэсний хороон дарга Б.Дэлгэрсайхан хэлэхдээ "Ер нь бол түгжрэлийн асуудлыг том зургаар нь харах ёстой. Нэгд, автобус авчрах хэрэгтэй. Хоёрт, иргэд автобусанд сууж сурах ёстой. Мөн иргэдийг автобусанд сууж сургах ажлыг хийх хэрэгтэй байна. Ингэж хийхдээ зар сурталчилгаа болон бусад зүйлээр хийнэ" хэмээсэн юм. Сайдыг саарал ордонд дулаан суух зуур улаан, ногоон, цэнхэр автобусаа хөлөө хавсарч, гараа үрж, чих хацраа хайруулан байж иргэд хүлээж байна. Тэдний байр суурийг тодруулбал,

Иргэн: Хаа хаанаа хүндрэлтэй л байна. Одоо гэхэд Дүнжингаравын автобус ирэхгүй хүлээгээд зогсож байна. Хэзээ ирэх юм бүү мэд. Автобус нь цөөхөн, удаан ирнэ. Ирсэн ч багтахгүй. Аз таарвал арын хаалгаар нь багтана. Дээр үед туулайчлах гэж байсан нь одоо ч үргэлжлээд байгаа юм биш үү. Өдөртөө хоёр удаа суухад л ийм асуудал гарч байна. Олон тийшээ явах шаардлагатай хүмүүст бүр л хүндрэлтэй байгаа байх. Тэр ногоон автобусаа явуулаасай. Хуучин ч гэсэн хүлээж даарахгүй шүү дээ.

Иргэн: Ер нь нийтийн тээврээр явна гэдэг хэцүү л дээ. Дунд анги болохоор өдөр хичээл ордог. Өдөр хичээлд явахаар орой ажил тарах үеэр хичээл тарна. Тэр үед нь автобусанд сууна гэдэг жинхэнэ алаан. Ирж байгаа автобус нь олон хүнтэй, багтдаггүй. Хүн багатайг нь ирэхийг хүлээсээр байтал бараг автобус зогсох цаг болчихдог. Зарим автобус нь сургуулийн буудлыг хаяад явчихдаг болохоор 1-2 цаг автобус хүлээнэ.

Иргэн: Хөөе, Х.Нямбаатар даргаа хотод чинь хүмүүс хөлдөж байна. Та унаа тэргээ яаж зохицуулж өгөх гэж байна. Тэр явдаггүй хулгайн машинаа гаргаач ээ. Та хотоороо яваад үз. Одоо энэ хүмүүс буудал дээр хэдэн цаг зогсож байна вэ. Өнөөдөр иргэд автобусыг 2-3 цаг хүлээж байна. Бид даарч, хөлдөж байна. Баянхошуу, Зүүн салааны автобусыг хоёр цаг хүлээлээ. Орой 21:00 цаг гээд автобус зогсчихно. Х.Нямбаатар даргаа, тэгээд яах гэж байна хэмээн бухимдаж байв.

Нэг талаараа хотын даргын ажил ч, нөгөө талаараа Түгжрэлийн сайдын гол ажил бас л мөн. Гэвч иргэд Түгжрэлийн сайд Б.Дэлгэрсайхан гэж хэн болохыг мэдэхгүй, хараагүй гэв. "Түгжрэлийн сайд гэдэг хайруулын тавган дээр суулаа" хэмээн анх томилогдож байсан Б.Дэлгэрсайхан иргэдэд юугаар, ямар "хоол" хайрч, хуурч өгөх вэ. Түүний тухайд өчигдрийн мэдээллийн үеэр түгжрэл, нийтийн тээврийн асуудлын том шийдэл бол метро. Гэхдээ дунд болон богино хугацааны шийдэл 100 орчим автобусыг он дуусахаас өмнө оруулж ирнэ хэмээсэн байдаг.

Метро бол бүх цаг үеийн дарга, сайдын амны уншлага, амлалт. Тэдний ам өчгөөр нийслэлчүүд метротой болоод арван жил болж буй. Даан ч өдгөө метро залуусын хүсэл хэвээр.

Нэгэн цагт арга ядахдаа Төмөр замын RAILBUS-ыг Амгалан-Толгойтын чиглэлд өдөрт гурван  удаа явуулахаар болж байв. Нүглийн нүдийг гурилаар хуурсан л хэрэг, бүтэхгүй. Уг нь, гуч биш гурван сая иргэнд л үйлчлэх метро шүү дээ. Манай улстай хөгжлийн хувьд ижил улс орны хотуудаас Хөх хотын жишгийг харахад л гол харламаар. Хөх хот хүн амын хувьд манайхтай ижил, гурван сая иргэнтэй. Гэхдээ тэд 2019 онд 44 өртөө бүхий 49 км метрог амжилттай нэвтрүүлсэн. Гэтэл Монгол Улс 17 орчим км метротой болох гэж арван жил будилж яваа.

Харин автобусны тухайд "Цавчаа ногоон"-оос болж эрх баригчид, холбогдох албан тушаалтнууд чанар, стандартад нийцэхийг хайж, эрэлхийлж явсаар хэзээ тендер зарлагдаж, хэзээ авчрах вэ. Авчирсан ч адлуулаад буцаагдах вий. Ийнхүү нийслэл Улаанбаатарчууд түгжрэлд түгжигдээд дуусах нь.

Эх сурвалж: itoim.mn


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд analiz.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл бичих





Шинэ мэдээ

Үнийн зохиомол өсөлтөөс сэргийлэх Шуурхай штаб байгууллаа12 сар 3. 16:25Төрийн болон орон нутгийн өмчийн нэгдсэн цахим системд холбогдох мэдээллийг нэгтгэж, хөгжүүлж ажиллахыг үүрэг болголоо12 сар 3. 16:21Зэсийн баяжмал хайлуулах, боловсруулах үйлдвэрийн хөрөнгө оруулагч, гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулах эрх зүйн орчныг сайжруулна12 сар 3. 16:18Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүний хөгжлийн ерөнхий газрыг Засгийн газрын тохируулагч агентлаг болгох саналыг хэлэлцлээ12 сар 3. 16:13Эрүүгийн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн талаарх хэлэлцүүлэг болов12 сар 3. 15:27Фабержегийн “Өвлийн өндөг” дуудлага худалдааны дээд амжилтыг эвджээ12 сар 3. 12:35Энэ сард олгох тэтгэвэр, тэтгэмжийн хуваарь12 сар 3. 12:29Ли Жэ Мён: Манай ард түмэн Нобелийн Энх тайвны шагналыг хүртэх эрхтэй12 сар 3. 12:25Өсвөрийн шатарчид ААШТ-ээс алт, хүрэл медальтай ирлээ12 сар 3. 12:22“Хүүхэд юм чинь” гэж хууль зөрчсөөр байх уу, ажил олгогчид оо!12 сар 3. 10:15“УИХ-ын хууль тогтоох, хянан шалгах үйл ажиллагаанд иргэдийн оролцоог хангах нь” сэдэвт хэлэлцүүлэг зохион байгууллаа12 сар 3. 10:07Монгол Улсын санаачилсан “Бэлчээр ба нүүдлийн мал аж ахуй эрхлэгчдийн олон улсын жил”-ийн нээлт Ром хотноо боллоо12 сар 3. 10:03АҮЭБЯ: Энэ сард 193460 тонн шатахуун импортолно12 сар 3. 9:58Ерөнхий сайд Г.Занданшатар: Халамж болон хүүхэд хамгааллын бодлогод цогц шинэчлэл хийх шаардлагатай12 сар 3. 9:49УИХ-ын дарга Н.Учрал: Монголын нийгэм хэн бүхэнд тэгш, хүртээмжтэй байх учиртай12 сар 3. 9:46ХЗБХ: Гэр бүлийн тухай болон Гэр бүлийн хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн төслүүдийг хэлэлцэхийг дэмжлээ12 сар 3. 9:44Хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэний хөдөлмөр эрхлэлтийг дэмжих дэд сангийн үйл ажиллагааг шалгуулах хүсэлтийг Ерөнхий сайдад тавилаа12 сар 3. 9:15Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхэд НҮБ-ын Хүнс, хөдөө аж ахуйн байгууллагын Ерөнхий захирал бараалхлаа12 сар 3. 9:08Цаг агаар: Улаанбаатарт өдөртөө 17 хэм хүйтэн12 сар 3. 9:01Шинжлэх ухааны салбарын эрдэмтэн судлаачдаас бүрдсэн орон тооны бус зөвлөл байгуулж, анхны уулзалтаа хийлээ12 сар 2. 20:11Нийгмийн эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний тухай хуулийн хэрэгжилтийг эрчимжүүлэх асуудлаар хуралдлаа12 сар 2. 17:08ӨБХ: Тэтгэвэр тогтоолтыг шинжлэн судлах ажлын хэсэг байгуулав12 сар 2. 15:36О.Цогтгэрэл 2027 онд Н.Алтанхуягийг нэр дэвшүүлэхээр зэхэж буй бол АН дахь бусад фракци Д.Ганбатыг зүтгүүлж байна12 сар 2. 15:04АИ-92 автобензиний импорт, тээвэрлэлтийн нөхцөл байдал12 сар 2. 13:46Авлигыг мэдээлэх 110 утсаар 74 дуудлага хүлээн авав12 сар 2. 12:34“Тогтвортой өсөлт, хамтын түншлэл” арга хэмжээнд ногоон барилгын салбарынхан оролцлоо12 сар 2. 12:23Үзэсгэлэнт Итали орон дахь үзэх ёстой дурсгалт газрууд12 сар 2. 10:34Тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөнийг цахимаар хийдэг боллоо12 сар 2. 10:192026 оны төгсгөлд алтны үнэ 5000 ам.доллар давах төлөвтэй байна12 сар 2. 10:13Өвлийн саруудад төв болон зүүн аймгуудын нутгаар цас ахиу орно12 сар 2. 9:43
Эхлэл  Редакцын бодлого  Холбоо барих
ANALIZ.MN © 2025 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.