Түгжрэлийн сайд иргэдийг автобусанд суулгаж сургах гэсэн ч суух автобус нь алга


11-р сарын 9
9 цаг 50 минут

      Нэг, хоёр, гурав, дөрөв, тав... Энэ бол таны, миний, бидний өчигдөр түгжирсэн цаг. Түгжирсэн гэдэг бол ямар нэг автомашин, нийтийн тээвэр жолоодож эсхүл дотор байгаагийн илрэл. Гэвч нэг хэсэг нь дотор түгжирч байхад нөгөө хэсэг нь түгжрэх дарааллаа ид хүйтэнд гадаа хүлээж буй. Учир нь, нийслэлчүүд сүүлийн хэдэн долоо хоног өглөө, оройдоо нийтийн тээврийн хүрэлцээ муугаас болж өдөрт 20 минутаас хоёр цаг автобус хүлээж байгаа.

Харин иргэд өчигдөр хоёр болон түүнээс дээш цагийг зөвхөн түгжрэх унаагаа хүлээхэд зарцуулсан байдаг. Цааш хэдэн цаг түгжирснийг та, бид, бүгд мэднэ. Гэтэл эл асуудлыг углуургаар нь шийдэх ёстой хүмүүсийн нэг болох түгжрэлийн сайд нь хэнэггүйхэн "Иргэдийг автобусанд суулгаж сургах хэрэгтэй байна" гэх. Суухыг нь сурч болох ч суух нийтийн тээврийн автобус нь алга, сайд аа.

Монгол Улсын сайд, Түгжрэлийг бууруулах үндэсний хороон дарга Б.Дэлгэрсайхан хэлэхдээ "Ер нь бол түгжрэлийн асуудлыг том зургаар нь харах ёстой. Нэгд, автобус авчрах хэрэгтэй. Хоёрт, иргэд автобусанд сууж сурах ёстой. Мөн иргэдийг автобусанд сууж сургах ажлыг хийх хэрэгтэй байна. Ингэж хийхдээ зар сурталчилгаа болон бусад зүйлээр хийнэ" хэмээсэн юм. Сайдыг саарал ордонд дулаан суух зуур улаан, ногоон, цэнхэр автобусаа хөлөө хавсарч, гараа үрж, чих хацраа хайруулан байж иргэд хүлээж байна. Тэдний байр суурийг тодруулбал,

Иргэн: Хаа хаанаа хүндрэлтэй л байна. Одоо гэхэд Дүнжингаравын автобус ирэхгүй хүлээгээд зогсож байна. Хэзээ ирэх юм бүү мэд. Автобус нь цөөхөн, удаан ирнэ. Ирсэн ч багтахгүй. Аз таарвал арын хаалгаар нь багтана. Дээр үед туулайчлах гэж байсан нь одоо ч үргэлжлээд байгаа юм биш үү. Өдөртөө хоёр удаа суухад л ийм асуудал гарч байна. Олон тийшээ явах шаардлагатай хүмүүст бүр л хүндрэлтэй байгаа байх. Тэр ногоон автобусаа явуулаасай. Хуучин ч гэсэн хүлээж даарахгүй шүү дээ.

Иргэн: Ер нь нийтийн тээврээр явна гэдэг хэцүү л дээ. Дунд анги болохоор өдөр хичээл ордог. Өдөр хичээлд явахаар орой ажил тарах үеэр хичээл тарна. Тэр үед нь автобусанд сууна гэдэг жинхэнэ алаан. Ирж байгаа автобус нь олон хүнтэй, багтдаггүй. Хүн багатайг нь ирэхийг хүлээсээр байтал бараг автобус зогсох цаг болчихдог. Зарим автобус нь сургуулийн буудлыг хаяад явчихдаг болохоор 1-2 цаг автобус хүлээнэ.

Иргэн: Хөөе, Х.Нямбаатар даргаа хотод чинь хүмүүс хөлдөж байна. Та унаа тэргээ яаж зохицуулж өгөх гэж байна. Тэр явдаггүй хулгайн машинаа гаргаач ээ. Та хотоороо яваад үз. Одоо энэ хүмүүс буудал дээр хэдэн цаг зогсож байна вэ. Өнөөдөр иргэд автобусыг 2-3 цаг хүлээж байна. Бид даарч, хөлдөж байна. Баянхошуу, Зүүн салааны автобусыг хоёр цаг хүлээлээ. Орой 21:00 цаг гээд автобус зогсчихно. Х.Нямбаатар даргаа, тэгээд яах гэж байна хэмээн бухимдаж байв.

Нэг талаараа хотын даргын ажил ч, нөгөө талаараа Түгжрэлийн сайдын гол ажил бас л мөн. Гэвч иргэд Түгжрэлийн сайд Б.Дэлгэрсайхан гэж хэн болохыг мэдэхгүй, хараагүй гэв. "Түгжрэлийн сайд гэдэг хайруулын тавган дээр суулаа" хэмээн анх томилогдож байсан Б.Дэлгэрсайхан иргэдэд юугаар, ямар "хоол" хайрч, хуурч өгөх вэ. Түүний тухайд өчигдрийн мэдээллийн үеэр түгжрэл, нийтийн тээврийн асуудлын том шийдэл бол метро. Гэхдээ дунд болон богино хугацааны шийдэл 100 орчим автобусыг он дуусахаас өмнө оруулж ирнэ хэмээсэн байдаг.

Метро бол бүх цаг үеийн дарга, сайдын амны уншлага, амлалт. Тэдний ам өчгөөр нийслэлчүүд метротой болоод арван жил болж буй. Даан ч өдгөө метро залуусын хүсэл хэвээр.

Нэгэн цагт арга ядахдаа Төмөр замын RAILBUS-ыг Амгалан-Толгойтын чиглэлд өдөрт гурван  удаа явуулахаар болж байв. Нүглийн нүдийг гурилаар хуурсан л хэрэг, бүтэхгүй. Уг нь, гуч биш гурван сая иргэнд л үйлчлэх метро шүү дээ. Манай улстай хөгжлийн хувьд ижил улс орны хотуудаас Хөх хотын жишгийг харахад л гол харламаар. Хөх хот хүн амын хувьд манайхтай ижил, гурван сая иргэнтэй. Гэхдээ тэд 2019 онд 44 өртөө бүхий 49 км метрог амжилттай нэвтрүүлсэн. Гэтэл Монгол Улс 17 орчим км метротой болох гэж арван жил будилж яваа.

Харин автобусны тухайд "Цавчаа ногоон"-оос болж эрх баригчид, холбогдох албан тушаалтнууд чанар, стандартад нийцэхийг хайж, эрэлхийлж явсаар хэзээ тендер зарлагдаж, хэзээ авчрах вэ. Авчирсан ч адлуулаад буцаагдах вий. Ийнхүү нийслэл Улаанбаатарчууд түгжрэлд түгжигдээд дуусах нь.

Эх сурвалж: itoim.mn


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд analiz.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл бичих





Шинэ мэдээ

Нийгмийн даатгалын ерөнхий хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүллээ28 минут 25 секундын өмнөХүннү хотын инженерийн дэд бүтэц, шугам сүлжээний ажлууд 30-70 гаруй хувийн гүйцэтгэлтэй байна29 минут 27 секундын өмнөЧуулганы нэгдсэн хуралдаанаар Амьтны тухай хуульд нэмэлт оруулах тухай хуулийн эцсийн найруулгыг сонслоо32 минутын өмнөХанын материалд 3000 айлын орон сууц барих төслийн газар чөлөөлөлт 70 хувьтай үргэлжилж байна33 минут 20 секундын өмнөТэтгэврийн асуудлаар хамтран ажиллах тухай хэлэлцээрийг соёрхон батлах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүлэв34 минут 55 секундын өмнөБусдын эзэмшил газарт зөвшөөрөлгүй барьж буй “Оргил МГЛ” ХХК-ийн барилгын каркасыг албадан буулгаж, газрыг чөлөөлж байна36 минут 35 секундын өмнөХот, тосгоны эрх зүйн байдлын тухай хууль /Шинэчилсэн найруулга/-д өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөл өргөн мэдүүллээ41 минут 35 секундын өмнөТөрийн банк харилцагч хүүхэд багачуудынхаа дунд уралдаант аян зарлалаа50 минут 46 секундын өмнөОлон улсын автомашин, мотоциклийн “Power Expo & Festival” өнөөдөр 20:00 цагт эхэлнэ2 цаг 32 минутын өмнөЗайсангийн зүүн гүүрийг шинэчлэх ажлын явц 82 хувьтай байна6 цаг 37 минутын өмнөЭверестэд Монголын хоёр уулчин авирч байна6 цаг 42 минутын өмнөСанхүүгийн хэрэглэгчдийн эрх ашгийг хамгаалах асуудлыг судалж танилцуулахыг Эдийн засгийн байнгын хороонд даалгав6 цаг 46 минутын өмнөЕрөнхийлөгч У.Хүрэлсүх ОХУ-д суралцаж буй сонсогчидтой уулзав9 цагийн өмнөНийслэлийн ногоон бүсэд хуурайшилт их, гал түймрийн эрсдэл өндөр байна9 цаг 4 минутын өмнө“Ялалтад тэмүүлсэн морьд” хөшөөнд хүндэтгэл үзүүллээ9 цаг 8 минутын өмнөУИХ-ын дарга Д.Амарбаясгалан Их ялалтын баярын мэндчилгээ дэвшүүллээ9 цаг 35 минутын өмнөУИХ-ын 2025 оны хаврын ээлжит чуулганы нэгдсэн хуралдааны 05 дугаар сарын 09-ны өдрийн ирцийн мэдээ5 сар 9. 10:18Нийслэлд барилгын чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулж буй ААН-үүдэд төлөвлөгөөт шалгалт хийж эхэллээ5 сар 9. 8:51УБЦТС: Өнөөдөр хийгдэх засварын хуваарь5 сар 9. 8:48Цаг агаар: Улаанбаатарт өдөртөө 19 хэм дулаан5 сар 9. 8:40Монгол Улсын Ерөнхий аудиторын албан тушаалд С.Магнайсүрэнг томилов5 сар 8. 17:32Толгойтын замыг Ард Аюушийн өргөн чөлөөтэй холбох авто замын ажил 63 хувьтай байна5 сар 8. 12:35Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Хүүхдийн байгууллагын 100 жилийн түүхэн цаг хугацааны шинэ үечлэлийг өнөөдөр эхлүүлж байна5 сар 8. 12:32Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх, ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.В.Путин нар албан ёсны уулзалт хийлээ5 сар 8. 12:29“Ромео Жульетта” эмгэнэлт драмын жүжгийг маргааш нээнэ5 сар 8. 11:01УИХ-ын 2025 оны хаврын ээлжит чуулганы нэгдсэн хуралдааны 05 дугаар сарын 08-ны өдрийн ирцийн мэдээ5 сар 8. 10:54“Улаанбаатар марафон 2025” олон улсын гүйлтийн тэмцээнд энэ жил шинэ маршрутаар гүйнэ5 сар 8. 9:54"Найрамдал" зуслангийн нэг ээлж 396,000 - 806,000 төгрөгийн төлбөртэй5 сар 8. 9:51Дулааны үнийг ирэх өвлөөс хоёр дахин нэмж, цэвэр, бохир усны төлбөрийг есдүгээр сараас нэмнэ5 сар 8. 9:41"Уламжлалт анагаах ухааны элэг судлалын клиник төв"-ийг нийслэлийн өмчид буцаан авав5 сар 8. 9:02
Эхлэл  Редакцын бодлого  Холбоо барих
ANALIZ.MN © 2025 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.